به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

آزادسازی سهام عدالت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: آزادسازی سهام عدالت، بازار بورس را تقویت می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، آزاد سازی سهام عدالت را اقدامی راهگشا در اقتصاد و موجب تقویت و تعمیق بازار سرمایه دانست و گفت: شفافیت و توانمندی بازار بورس در نتیجه آزادسازی اقتصاد تا حدودی مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط تحریم را برطرف می‌کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از ایرنا،«محمد مهدی مفتح» با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، آزاد سازی سهام عدالت را اقدام موثر و خوبی ارزیابی کرد که در حوزه اقتصاد خرد و کلان آثار خوبی بر جا می گذارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به آثار آزاد سازی سهام عدالت در حوزه اقتصاد خرد اشاره کرد و افزود: از این طریق صاحبان سهام عدالت این اختیار را پیدا می‌کنند که دارایی خود را به اشکال دیگر سرمایه تبدیل کنند.

مفتح ادامه داد: از آنجا که سهامداران عدالت ممکن است گرفتاری‌ها و مشکلاتی داشته باشند که بخواهند به شکل دیگر از این دارایی در زندگی روزمره و یا در کارهای تولیدی استفاده کنند؛ با توجه به مجموعه نیازمندی که یک فرد یا خانواده دارد بلوکه و محدود کردن دارایی آنها به‌شکل سهام عدالت، قدرت مانور را از این افراد می‌گیرد.

وی ادامه داد: آزاد سازی سهام عدالت در حوزه اقتصاد خرد تصمیم راهگشایی است و دارندگان سهام می‌توانند یا به همین شکل دارایی خود را نگه دارند یا در بازار بورس آن را به اشکال دیگر دارایی تبدیل کنند.

مفتح، آزاد سازی سهام عدالت در حوزه اقتصاد کلان را بسیار موثر دانست و گفت: این اقدام راهی برای گسترش بازار سرمایه است، بازار سرمایه را هم در سطح فعالیت‌ها و هم در عمق بهبود می‌بخشد؛ کار خیلی شایسته و برای اقتصاد کشور بسیار لازم و مناسب بوده است که با دستور مقام معظم رهبری انجام و با طی مقدمات لازم ان شاء الله عملیاتی می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از الزامات اقتصاد ما تقویت و تعمیق بازار سرمایه است که این کار با شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که یکی از این اقدامات، سهام عدالت است که با ترتیب اتخاذ شده کمک بسیاری به رونق و تعمیق این بازار می کند.

وی درباره سازوکارهای اجرای این اقدام اضافه کرد: سازوکارهای عملیاتی بیشتر به شیوه‌های اجرایی و اقداماتی باز می‌گردد که مسئولان اجرایی باید انجام دهند. بنابراین سازوکارهایی باید پیش بینی شود که سهل، روان و اطمینان بخش باشد؛ مقدار زیادی از این سازوکارها از بازار بورس و سرمایه متاثر می‌شود که هماهنگ‌سازی متناسب با این روش‌ها و دستورالعمل‌ها باید انجام شود.

مفتح افزود: نکته مهمی و قابل توجه در این باره شفافیت، سلامت و سرعت تسهیل این کار است به این ترتیب فردی که می خواهد سهام خود را در بازار بورس عرضه کند با شفافیت و سهل و روان بتواند این کار را انجام دهد.

وی گفت: آزاد سازی اقتصاد یا به عبارت بهتر روان شدن اقتصاد و فعال شدن این حوزه به ویژه در حوزه فعالیت‌های بازار بورس و تامین نقدینگی آثار قابل توجهی دارد؛ زمانی که بازار بورس ما شفاف، قوی، روان و توانمند باشد در ابعاد مختلف تاثیرات مثبت دارد و مشکلاتی که تحریم برای اقتصاد ما ایجاد کرده است با این اقدام و تصمیم تا حدود زیادی مرتفع می شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهوری برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند. همچنین مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاههای اجرایی لازم‌الاجراست.

منبع: بورس و اوراق بهادار تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

وصول مالیات از خانه‌های خالی در مرداد۱۴۰۰/ زنگ مالیات ستانی برای تثبیت بازار مسکن به صدا درآمد

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود در

جزئیات سفر در نوروز ۱۴۰۰

با توجه به تداوم شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت سفر در نوروز

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ تعیین شد

شورای عالی کار میزان حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ را تعیین کرد. به گزارش

افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۰

رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در

نوروز۱۴۰۰ به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟ + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ــ درحالی که همه اخبار مربوط به مناطق ممنوعه برای سفرهای نوروزی

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

زمانی که معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین تعداد قابل توجهی دستگاه را در یک

اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها

نماینده مجلس خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها شد مجتبی

یلدا بلندترین شب سال

یلدا- بهانه ای برای دور هم بودن یلدا | بهانه ای برای دور هم بودن شب