به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

جی فی و کوکوپیت های کوچک آپارتمانی و کوکودیسک

قرص‌های فشرده بذرکاری و قلمه کاری تحول مهمی در امر تکثیر گیاهان ایجاد کردند. وقتی بذر یا قلمه‌ای در خزانه جوانه میزند، پس از مدتی باید به گلدان اختصاصی خودش یا به زمین اصلی منتقل شود. در بسیاری از گیاهان این امر “استرس جابجایی” تولید میکند که ممکن است منجر به تلف شدن درصدی از گیاهان تولید شده بشود، در صورتی که گیاه برای ما خیلی مهم باشد یا قیمت بالایی داشته باشد ضرر و زیان مادی به دنبال دارد.

اما با استفاده از قرص‌های کاشت بذر و قلمه میتوان حداقل استرس گلدان به گلدان شدن گیاهان را کاهش داد.
ر این روش، الیاف دور قرص فشرده طوری ساخته شده که چند وقت پس از استفاده و تماس با آب و خاک پوسیده میشود و ریشه‌های گیاه به راحتی میتوانند رشد میکنند. لذا پس از ریشه زایی و بزرگ شدن گیاهچه، قرص یا گلدان نیز همراه آن در گلدان جدید یا محل اصلی کاشته میشوند و به این ترتیب گیاه دچار استرس جابجایی نمیشود. و درصد تلفات نزدیک به صفر خواهد بود.

پلتها دارای ترکیب ویژه‌ای از پیت‌ماس هستند و علاوه بر مزیت عدم تلفات در هنگام گلدان به گلدان شدن گیاهان، طوری ترکیب شده‌اند که به ریشه‌زایی و جوانه‌زنی بذرها کمک میکنند و کیفیت تولید بهتر میشود.
گلدانهای جی‌فی، بدون خاک تحویل شما میشوند و تولیدکننده بر اساس ترجیح خود، بستر خاک و کود را درون گلدان پر میکند. ولی دیواره این گلدان نیز پس از چند ماه که از رشد گیاه گذشت درون خاک پوسیده شده و به عنوان منبع تغذیه برای گیاهچه عمل میکند.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید :
۰۳۱۳۲۲۸۷۲۹۸
۰۹۱۲۵۴۹۳۴۵۹
۰۹۳۷۰۲۹۴۹۰۷
ایمیل:persiancocopeat@yahoo.com
آدرس:اصفهان خیابان پروین خیابان هفت تیر ابتدای سپیده کاشانی مجتمع  تجاری و اداری اسپادانا

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟ گیاهان خانگی: گیاهان آپارتمانی در