به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

مکمل های ضد افسردگی و گیاهان دارویی درمان افسردگی

معمولا داروهای تایید شده بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد اما شما ممکن است دوست نداشته باشید از قرص‌های مصنوعی استفاده کنید. گزینه دیگری که برخی از افراد آن را امتحان می‌کنند گیاهان دارویی و مکمل‌هاست. بیشتر این گیاهان برای قرن‌های متمادی توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، بیشتر گیاهان دارویی به عنوان تقویت کننده خلق و خو برای افرادی که احساس غم و ناراحتی دارند شناخته شده‌اند. مطالعات بسیاری برای بررسی مزایای این گیاهان در درمان افسردگی انجام شده است. در این مقاله قصد داریم چند گیاه دارویی را معرفی کنیم که ممکن است برای درمان افسردگی مفید باشد.
 

علف چای:

علف چای گیاهی است که بومی اروپا، اسیای غربی و شمال آفریقاست. اروپایی‌ها معمولا از علف چای برای درمان افسردگی استفاده می‌کند اما FDA هنوز تاثیر این گیاه در درمان افسردگی را تایید نکرده است. مصرف این گیاه معمولا باعث افزایش مقدار سروتونین می‌شود. سروتونین هورمونی است که باعث ایجاد حس شادی و خوبی در فرد می‌گردد. بیشتر داروهای ضد افسردگی با افزایش سطح سروتونین در مغز فعالیت می‌کنند. با توجه به موسسه ملی بهداشت (NIH)، این گیاه ممکن است ایجاد افسردگی را کاهش دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که علف چای برای درمان افسردگی ملایم تا متوسط بسیار موثر است. توجه به این نکته مهم است که علف چای می‌تواند با داروهایی همچون رقیق کننده‌های خون، قرص‌های ضد بارداری و داروهای شیمی درمانی تداخل داشته باشد. بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

اسیدهای چرب امگا۳:

اسیدهای چرب امگا ۳ شکل سالم چربی هستند که در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون و ساردین یافت می‌شود. این نوع اسیدها به شکل مکمل وجود دارد که به کپسول‌های روغن ماهی مشهور است. بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که از اسید‌های چرب امگا ۳ کمتر استفاده می‌کنند، شانس بیشتری برای ابتلا به افسردگی خواهند داشت. علاوه بر مصرف مکمل‌های روغن ماهی، شما می‌توانید مقدار ماهی مصرفی خود را نیز افزایش دهید. مصرف هفتگی ماهی می‌تواند اسید چرب امگا ۳ را افزایش دهد و نیازی به مصرف مکمل نیز نباشد. به یاد داشته باشید که برخی از ماهی‌ها می‌تواند سطح بالایی از جیوه داشته باشد. این ماهی‌ها شامل اره ماهی، کاشی ماهی و کوسه ماهی است.

 زعفران:

زعفران ادویه‌ای است که از بخش خشک گل زعفران بدست می‌آید. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف زعفران می‌تواند اثرات مثبتی در درمان افسردگی داشته باشد.
 

 اس-آدنوزیل متیونین:

این مکمل‌ها برای درمان افسردگی طراحی شده‌اند. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف این مکمل‌ها می‌تواند در درمان افسردگی موثر باشد. البته مصرف خودسرانه آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شما نباید این مکمل را به همراه داروهای ضد افسردگی مصرف کنید. همچنین باید بدانید که اس-آدنوزیل متیونین می‌تواند عوارض جانبی همچون شکم درد یا یبوست به همراه داشته باشد.

 فولات:

ارتباطی بین سطح پایین اسید فولیک و افسردگی وجود دارد. مصرف ۵۰۰ میکروگرم اسید فولیک می‌تواند همانند داروهای ضد افسردگی مفید باشد. سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که فولات بیشتری دارد. موادی همچون لوبیا، غلات غنی شده، عدس، سبزیجاتی با برگ‌های سبز، دانه‌های تخم آفتابگردان و آووکادو سرشار از فولات هستند.
 

 روی:

روی جزو مواد مغذی است که با عملکرد و فعالیت‌های مغزی همچون یادگیری و رفتار ارتباط دارد. سطح پایین روی در خون می‌تواند باعث ایجاد افسردگی شود. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف ۲۵ میلی گرم مکمل روی در ۱۲ هفته می‌تواند نشانه‌های افسردگی را کاهش دهد. مصرف این مکمل‌ها همچنین می تواند مقدار اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز در بدن افزایش دهد.

رازها و تصورات غلط در مورد گیاهان دارویی و افسردگی:

برخی از داروهای گیاهی و غذاهای مختلف ممکن است در درمان افسردگی مفید باشد. با اینحال بر اساس مطالعات انجام شده، برخی از این مواد تاثیر تایید شده ای در درمان افسردگی ندارند.این گیاهان عبارتند از:

    زالزالک
    خشخاش کالیفرنیا
    جینکو بیلوبا
    اسطوخودوس
    بابونه
    بادرنجبویه
    کاوا
    سنبل الطیب

قبل از مصرف هر گونه گیاه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

با پزشک خود صحبت کنید:

اگرچه برخی از داروهای گیاهی و مکمل‌ها می‌تواند در درمان افسردگی مفید باشد اما نمی‌توانند جایگزین دائمی و قابل اعتمادی برای درمان افسردگی باشند. اگر افسردگی شدید دارید باید به پزشک مراجعه کنید. بهتر است به داروهای گیاهی اعتماد نکنید. افسردگی می‌تواند یک بیماری جدی و حاد باشد. پس درمان ان را به پزشک بسپارید و در مورد مصرف گیاهان دارویی با او مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

وصول مالیات از خانه‌های خالی در مرداد۱۴۰۰/ زنگ مالیات ستانی برای تثبیت بازار مسکن به صدا درآمد

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود در

جزئیات سفر در نوروز ۱۴۰۰

با توجه به تداوم شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت سفر در نوروز

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ تعیین شد

شورای عالی کار میزان حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ را تعیین کرد. به گزارش

افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۰

رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در

نوروز۱۴۰۰ به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟ + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ــ درحالی که همه اخبار مربوط به مناطق ممنوعه برای سفرهای نوروزی

احتمال آغاز تست انسانی “واکسن کرونای دانشگاه بقیةالله(عج)” از اردیبهشت ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) با اشاره به اتمام مرحله تست حیوانی واکسن‌هایی که

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

زمانی که معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین تعداد قابل توجهی دستگاه را در یک

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟ گیاهان خانگی: گیاهان آپارتمانی در

اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها

نماینده مجلس خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها شد مجتبی