به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

چرا دارچین برای بدن شما خوب است؟

تحقیق درباره دارچین

دانشمندان سال هاست بر این باورند که دارچین می تواند از افزایش بیش از حد قند خون جلوگیری کند و بدن را در برابر مقاومت به انسولین محافظت نماید. این موضوع فاکتور خطری برای دیابت محسوب می شود. اما اینکه دارچین چگونه می تواند چنین کاری را انجام دهد دقیقا مشخص نبود.

 

با اینکه برخی از مطالعات انجام شده اثر قوی را در مورد دارچین گزارش کرده اند اما سایر مطالعات قطعی نیستند.

تحقیق جدیدی که در نشست سالانه زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی در آمریکا بیان شد مکانیسم احتمالی برای این اثرات را پیشنهاد می کند و از این ایده که دارچین نیروگاه سوخت و ساز بدن است حمایت می نماید.

در حقیقت دانشمندان بر این باورند که مزایای این ادویه ممکن است فراتر از کنترل سطح قند خون باشد.

امی استاکرت سال هاست که دارچین را مورد بررسی قرار داده است. در سال ۲۰۱۵، تحقیق و پژوهش او نشان داد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که به صورت روزانه از مکمل های حاوی دارچین استفاده کرده بودند کاهش قابل توجهی در سطح قند خون خود نسبت به افرادی که از دارونماها استفاده کرده بودند داشتند.

برخی از این اثرات حتی بعد از اینکه شرکت کنندگان مصرف مکمل ها را قطع کردند نیز ادامه داشت. این موضوع نشان می دهد که تغییرات ادامه دار در سطح سلولی آغاز شده است.

دکتر امی استاکرت در این باره می گوید: ما به این موضوع دست یافتیم که یکی از پروتئین های درگیر در نمایش ژن ها می تواند تحت تاثیر دارچین قرار گیرد.

 

تحقیق جدید او که هنوز در مجله منتشر نشده است بر روی Sirtuin-1 تمرکز دارد. همانطور که می دانید Sirtuin-1 پروتئینی است که در تنظیم انسولین نقش فعالی دارد. او در این باره چنین می گوید: ما به خوبی می دانیم که این پروتئین بر روی سایت پروتئین ها نیز فعالیت دارد و می تواند در انتقال گلوکز تاثیر داشته باشد.

 

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که چنین پروتئینی ممکن است نقش کلیدی در این شرایط داشته باشد.

 

تحقیق درمورد مزایای دارچین برای بدن

دانشمندان به خوبی می دانند که Sirtuin-1 توسط آنتی اکسیدان رسوراترول فعال می شود. دارچین نیز ترکیب مشابهی دارد که با عنوان فنول ها شناخته شده است و می تواند به مولکول Sirtuin-1 متصل شود.

دکتر استاکرت و همکارانش از مدل رایانه ای برای بررسی این فرضیه استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که فنول های موجود در دارچین تعامل مشابه و در برخی از موارد تعامل قوی تری با این پروتئین دارد. این موضوع نشان می دهد که فنول موجود در دارچین نیز می تواند این پروتئین را فعال سازد و مزایای موجود در این ادویه را به خوبی توضیح می دهد.

استاکرت در این باره می گوید: اگر چنین فرضیه ای صحت داشته باشد بدین معنی است که دارچین کار بیشتری نسبت به تنظیم سطح قند خون انجام می دهد. این ادویه بر روی پروتئینی کار می کند که بر روی متابولیسم لیپیدها ، تغییر رشد سلول ها و نمایش انواع ژن ها تاثیر دارد.

 

دارچین و چربی سوزی

تحقیقات پیشین استاکرت نشان داده است افرادی که در روز ۱ گرم دارچین مصرف می کنند با کاهش سطح قند خون مواجه خواهند شد. اما او معتقد است که حتی مقادیر کوچک تر که در آشپزی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مزایایی برای بدن به همراه داشته باشد. او در این باره چنین توضیح می دهد:

اگر دارچین با این آنزیم به شیوه ای که در مدل ما توضیح داده شده است تعامل داشته باشد می تواند با فرایند ضدپیری،کنترل آنتی اکسیدان ها و مزایای دیگر سلامتی مرتبط باشد. برای اینکه افراد از چنین مزیت هایی برخوردار شوند نیازی نیست در روز یک گرم دارچین مصرف نمایند.

استاکرت پیشنهاد می کند دارچین از فروشگاه های معتبر خریداری شود. تیم او در حال حاضر بر روی اثرات دارچین در سلول های چربی تحقیق می کنند و امیدوارند پژوهش های خود را به عضلات و سلول های کبدی نیز توسعه دهند.

نانسی فارل، یک متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی می گوید با اینکه تحقیقات بر روی سطح قند خون هنوز قطعی نیست اما همین یافته ها دانشمندان را تشویق می کند مطالعات بیشتری انجام دهند.

او در این باره می گوید: دارچینی که به صورت روزانه در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند یک عادت خوب برای افراد باشد. فارل به افراد پیشنهاد می کند این ادویه بی نظیر را به جوی دوسر، نان تست،چیلی و مواد دیگر اضافه کنند.

البته باید به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه‌ی دارچین نیز می تواند عملکرد کبد را در افرادی که کبدشان اسیب دیده است بدتر کند. استفاده از مکمل های حاوی دارچین باید همیشه با مشورت پزشک انجام شود.

این اولین باری نیست که مزایای دارچین مورد بررسی قرار می گیرد. اگر دارچین به درستی و به اندازه مصرف شود می تواند مزایای خوبی برای بدن فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

بونسای؛هنر ۱۵۰۰ ساله چین و ژاپن

درختان مینیاتوری که به آنها بونسای نیز می گویند ، درختی با ۵۰ یا

معرفی ۹ گیاه آپارتمانی مناسب فصل

آن‌ قدرها هم که فکر می‌کنید نگهداری از گل و گیاه سخت نیست و

نحوه ی کاشت خیار گلخانه ای

بوته خيار را مي توان در گلخانه های دايمی يا گلخانه های موقت پرورش