به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

زمانی که معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین تعداد قابل توجهی دستگاه را در یک سوله آن هم خارج شهر دور هم جمع می‌کنند، اصطلاحاً به آن مزرعه بیت کوین یا هر ارز دیگری می‌گویند.

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سيما، بیت کوین که یک واحد پول دیجتیال رمزگذاری شده به شمار می‌آید، در طول یک ماه اخیر روند صعودی پرشتابی را آغاز کرده است. به شکلی که قیمت هر بیت کوین در حال حاضر به ۳۸ هزار و ۴۰۰ دلار، معادل ۹۹۱ میلیون تومان رسیده است. این ارز دیجیتال که به اصطلاح توسط معدنچی‌ها یا استخراج کنندگان با استفاده از تجهیزات سخت افزاری به دست می‌آید به هیچ دولت و نهادی متکی نیست. از این رو معدنچی‌ها دستگاه‌های بسیاری را در یک سوله در کنار هم قرار می‌دهند تا فرایند استخراج توسط این سخت افزار‌ها انجام شود، که به اصلاح به این سوله‌ها مزرعه بیت کوین یا فارم ماینینگ گفته می‌شود.
مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

به گزارش فرادید؛ معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین به سخت افزار یا همان دستگاه ماینیگ نیاز دارند، تا از شبکه بیت کوین جایزه خود را بگیرند. البته تا پیش از این بیت کوین و برخی از رمز ارز‌ها به وسیله کامپیوتر‌های معمولی هم قابل استخراج بودند، اما با بالارفتن تعداد معدنچی‌ها سختی استخراج افزایش یافت و حالا تنها سخت افزار‌های خاصی توان این کار دارند.

به این دلیل معدنچی‌ها دستگاه‌های مخصوصی با عنوان ای‌سیک (ASIC) را برای استخراج بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها به کار می‌گیرند.

البته باید توجه داشت که با توجه به رقابتی‌بودن فرایند استخراج و سخت‌ترشدن ماینینگ، معمولاً در بازه‌های زمانی چندماهه دستگاه‌های جدید و کارآمدتر به بازار عرضه می‌شوند و آرام‌آرام دستگاه‌های قدیمی‌تر را از دور خارج می‌کنند.
مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟
مزرعه بیت کوین چیست؟


زمانی که معدنچی‌ها برای استخراج بیت کوین تعداد قابل توجهی دستگاه را در یک سوله آن هم خارج شهر دور هم جمع می‌کنند، اصطلاحاً به آن مزرعه بیت کوین یا هر ارز دیگری می‌گویند. اینکه گفته می‌شود سوله خارج شهر است به این دلیل است که دستگاه‌های ماینینگ سر وصدای بسیاری دارندو به راحتی نمی‌توانید در محیط شهری نسبت به ایجاد آن‌ها اقدام کنید.

اما نکته بعدی که باید در مورد بیت کوین بدانید این است که بیت کوین یک ارز و شبکه غیرمتمرکز است و وابسته به هیچ کشور یا شرکت خاصی نیست. غیرمتمرکز بودن یعنی این‌که هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل کند. هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند با وصل شدن به شبکه بیت کوین، جزئی از آن شود.

پادشاه ارز‌های دیجیتال توسط یک فرد یا گروه ناشناس ایجاد شد. بیت کوین در واقع یک ارز دیجیتال همتابه‌همتا است و به‌شکلی طراحی شده که بتواند راهی برای خرید کالا‌ها و خدمات باشد. با بیت‌کوین، افراد می‌توانند پرداخت‌های دیجیتال بین‌المللی داشته باشند، بدون اینکه هزینه‌ای اضافه پرداخت کنند یا مجبور به استفاده از واسطه‌های مالی باشند.

همچنین بیت‌کوین براساس فناوری بلاکچین ایجاد شده است که می‌توان آن را دفتر کلی دانست که سوابق شفاف و تغییرناپذیر تراکنش‌های اقتصادی انجام‌شده توسط بیت‌کوین را نگهداری می‌کند. یک عنصر مهم که عملکرد بیت‌کوین را تسهیل می‌کند الگوریتم بیت‌کوین برای استخراج اثبات کار (proof-of-work mining) است.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟
چگونه بیت کوین را در مزرعه استخراج می‌کنند؟


بگذارید این موضوع را بدون پرداختن به اصطلاحات خیلی تخصصی، ساده ادامه دهیم. طی عملیات استخراج (ماینینگ)، استخراج کننده‌ها (ماینرها) باید طی یک فرایند پیچیده، بر سر حل معادلات ریاضی با یکدیگر مسابقه بدهند و به محض اینکه یک ماینر به جواب برسد، بیت کوین تولیدشده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد.

البته باید توجه داشته باشید که حل معادلات ریاضی نیازمند قدرت پردازش است که از سوی سخت‌افزار‌های کامپیوتری تأمین می‌شود. لازم به تأکید است که امنیت بیت کوین با همین قدرت پردازشی که ماینر‌ها در اختیار شبکه قرار می‌دهند، تأمین می‌شود. از نظر فنی شبکه بیت کوین و فرایند ماینینگ بسیار پیچیده است و آنچه گفته شد، فقط خلاصه‌ای ساده‌شده برای درک ابتدایی بود.

ماینر‌ها علاوه بر تأیید تراکنش‌ها باعث می‌شوند که واحد‌های بیت کوین به شکلی منحصربه فرد و طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده تولید شوند. بر خلاف پول‌های دیگر که بانک‌ها آن‌ها را صادر می‌کنند، در بیت کوین همه می‌توانند در صدور پول (واحد‌های بیت کوین) مشارکت کنند.

همچنین باید بدانید که استخراج بیت کوین نیازمند داشتن دستگاه‌های قدرتمند و برق است.

در نهایت باید گفت که برای استخراج بیت کوین به ابزار‌هایی همچون دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌سیک (ASIC)، کیف پول بیت کوین، اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)، برق، کابل و تجهیزات برقی مناسب، تجهیزات تهویه (فن) نیاز است.

نکته مهمی هم که باید اشاره کرد این است که اغلب دستگاه‌های استخراج از یک الگوریتم رمزنگاری خاص پشتیبانی می‌کنند. الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-۲۵۶ است؛ بنابراین می‌توانید با دستگاه‌های استخراجی که از الگوریتم SHA-۲۵۶ پشتیبانی می‌کنند، بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین اس‌وی و چند ارز دیجیتال دیگر که از این الگوریتم استفاده می‌کنند را استخراج کنید.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟
مزرعه های بیت کوین تا چه زمانی کار می کنند؟


هیچ چیز در زمین ابدی نیست، مزرعه بیت کوین هم یکی از آن هاست. با این حال به منظور حفظ ثبات شبکه و این‌که همه واحد‌های بیت کوین سریع استخراج نشوند، در بیت کوین معیاری به نام «سختی استخراج» هم وجود دارد.

بلاک‌های بلاک چینِ بیت کوین هر ده دقیقه یکبار تولید می‌شوند. اگر قدرت پردازش ماینر‌های بیت کوین خیلی زیاد شود، یعنی ماینر‌ها ممکن است بتوانند زودتر از ده دقیقه بلاک را تولید و بیت کوین استخراج کنند. به همین دلیل سختی استخراج افزایش می‌یابد تا زمان رسیدن به جواب معادله ده دقیقه طول بکشد.

از سوی دیگر، اگر قدرت پردازش ماینر‌ها کاهش یابد، یعنی ممکن است زمان ساخت بلاک به زیر ده دقیقه برسد، برای همین در این مواقع سختی کاهش می‌یابد تا دوباره به همان ده دقیقه برسیم.

همچنین، هر چهار سال یکبار طی رویدادی به نام «هاوینگ»، میزان بیت کوین‌های تولیدشده به شکل ناگهانی نصف می‌شود و این باعث می‌شود که کمیابیِ بیت کوین افزایش یابد.

تعداد بیت کوین‌هایی هم که استخراج می‌شوند، محدود به ۲۱ میلیون واحد است و پس از آن دیگر بیت کوینی تولید نخواهد شد. تاکنون بیش از ۱۸ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است. پیش‌بینی می‌شود که استخراج تمام واحد‌های بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد.

منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

وصول مالیات از خانه‌های خالی در مرداد۱۴۰۰/ زنگ مالیات ستانی برای تثبیت بازار مسکن به صدا درآمد

بر اساس اعلام سازمان مالیاتی، نخستین مالیاتی که از خانه‌های خالی دریافت می‌شود در

جزئیات سفر در نوروز ۱۴۰۰

با توجه به تداوم شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت سفر در نوروز

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ تعیین شد

شورای عالی کار میزان حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ را تعیین کرد. به گزارش

افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۰

رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در

نوروز۱۴۰۰ به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟ + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ــ درحالی که همه اخبار مربوط به مناطق ممنوعه برای سفرهای نوروزی

احتمال آغاز تست انسانی “واکسن کرونای دانشگاه بقیةالله(عج)” از اردیبهشت ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) با اشاره به اتمام مرحله تست حیوانی واکسن‌هایی که

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟ گیاهان خانگی: گیاهان آپارتمانی در

اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها

نماینده مجلس خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها شد مجتبی

آزادسازی سهام عدالت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: آزادسازی سهام عدالت، بازار بورس را تقویت می‌کند عضو

یلدا بلندترین شب سال

یلدا- بهانه ای برای دور هم بودن یلدا | بهانه ای برای دور هم بودن شب

مکمل های ضد افسردگی و گیاهان دارویی درمان افسردگی

معمولا داروهای تایید شده بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد اما شما ممکن است