به سایت سبزینه کشت خوش آمدید!

معرفی ۹ گیاه آپارتمانی مناسب فصل

آن‌ قدرها هم که فکر می‌کنید نگهداری از گل و گیاه سخت نیست و ربطی به این که به دست شما می‌آید یا نمی‌آید، ندارد. اصل ماجرا در این است که تا چه اندازه به نیازهای گل و گیاه اشراف دارید. هیچ دو گیاهی طرز نگهداری یکسانی ندارند. میزان آب، نور و حتی رسیدگی‌های متفاوت است که گیاهان را جذاب و پیچیده می‌کند. همین‌هاست که باعث می‌شود تلاشی دو چندان برای یادگیری سبک مراقبت خاص از آن بکنید. در تابستان به‌ دلیل گرمای هوا برخی از گیاهان را بهتر می‌توان داخل آپارتمان پرورش داد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی و به روش‌های نگهداری از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

کاکتوس
– این گیاه نیاز به نور مناسب و حتی فراوان دارد. اگر تجربه نگهداری از این گیاه را داشته باشید، حتما می‌دانید که نیاز چندانی به آب ندارد. بهترین زمان آب‌ دادن به کاکتوس وقتی است که سطح خاک آن خشک‌ شده باشد. البته کاکتوس هم انواع مختلفی دارد و برخی کاکتوس‌های پیوندی احتیاج به آبیاری بیشتری دارند.

حسن‌ یوسف

– خیلی‌ها معتقدند این گیاه به‌ دلیل ظاهر زیبایی که دارد، به حسن‌ یوسف معروف شد. گلی در رنگ‌های متفاوت و بسیار زیبا که نگهداری از آن قاعده و قانون خاص خودش را دارد. در برخی از کشورها به آن «گیاه ملکه‌ای» هم می‌گویند. در هر صورت همه ما احتمالا تجربه نگهداری از این گیاه را داریم. حسن‌ یوسف در صورتی‌ که رشد مطلوبی داشته باشد، به‌ سرعت شاخ و برگ‌های آن بلند می‌شود؛ در نتیجه به‌ راحتی می‌توان آن را تکثیر کرد. این گیاه به آبیاری زیاد احتیاج دارد. در بیشتر مواقع انواع آن یا هر روز یا یک‌ روز در میان به آب نیاز دارد، و گرنه سریع برگ‌های آن حالت پلاسیده پیدا می‌کند و شادابی‌اش را از دست می‌دهد. حسن‌ یوسف به گرما و سرمای زیاد حساس است.

بنجامین
– انتخاب این گیاه به افرادی توصیه می‌شود که در زمینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی تجربه داشته باشند. بنجامین نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی به نور بیشتری احتیاج دارد، اما زیر تابش مستقیم آفتاب هم دوام نمی‌آورد. زمانی به این گیاه آب بدهید که سطح خاک آن کامل خشک‌ شده باشد و برای این کار بهتر است از آبی هم‌ دمای محیطی که در آن قرار دارد، استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از جابه‌جایی و تغییر مکان این گیاه بپرهیزید.

بگونیا
– این گل برای شاداب و سرحال‌ ماندن به نور زیادی احتیاج دارد. این گیاه انواع بسیار متفاوتی دارد که از معروف‌ترین آن بگونیای هلندی است. از آن دسته‌ گل‌هایی است که مثل بنفشه آفریقایی با نگهداری صحیح می‌تواند در طول سال گل داشته باشد. این گیاه اصولا احتیاج به گلدان یا فضای زیاد برای رشد دارد.

پوتوس
– گیاه محبوب و پرطرفداری که شاید به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی امروز در اکثر خانه‌ها وجود دارد. گیاهی خوش‌ قلق که به‌ راحتی تکثیر می‌شود و به‌ دلیل حالت رشد ریزشی که دارد، زیباست. پوتوس انواع مختلف ابلق، قلبی‌شکل و… دارد. این گیاه نسبت به نور کم مقاوم است و به‌ عنوان یک گیاه آپارتمانی و حتی برای فضاهای اداری گزینه خوبی است. این گل را روی ارتفاع قرار دهید تا جلوه زیبای برگ‌های آویزان آن دوچندان شود.

سانسوریا
– از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه تصفیه‌ کردن مناسب هواست. سنسوریا اکسیژن خالص را به محیط اطراف هدیه می‌دهد. گیاهی با برگ‌های شمشیری، سبز رنگ، مقاوم در برابر خشکی و سایه است، اما نور مستقیم و شدید خورشید باعث سوختن برگ‌های سانسوریا می‌شود. این گیاه به‌ دلیل داشتن ساقه‌های مقاوم نیازی به آبیاری زیاد ندارد.

گندمی

– گیاهی بسیار مناسب برای رشد توسط افرادی که تجربه‌ای در زمینه نگهداری از گیاه‌های آپارتمانی ندارند. این گیاه به نور مناسب احتیاج دارد، اما در اوج گرما (ظهرهای تابستان) از گذاشتن آن پشت پنجره خودداری کنید. به‌ دلیل نوع برگ‌های باریک و بلند آن (جلوگیری از شکستن برگ‌ها) آن را روی زمین قرار ندهید. گندمی گیاهی بسیار مقاوم است که به آب زیاد هم احتیاج ندارد.

قاشقی یا پپرومیا

– گیاهی دوست‌داشتنی که از ارتفاع رشد چندانی نمی‌کند و بیشتر به‌خاطر ظاهر برگ‌های گرد و گوشتی‌اش شناخته می‌شود. زیبایی این گیاه به براق‌بودن برگ‌هایش است، به همین خاطر باید همیشه عاری از گردوغبار باشد تا بدرخشد. قاشقی به‌دلیل این که احتیاج به نور زیاد ندارد، به‌خوبی در آپارتمان قابل نگهداری است. این گیاه به‌خوبی قادر است آب را داخل برگ‌هایش ذخیره کند. این گیاه حتی به نور زیاد هم احتیاج ندارد و انواع متفاوتی دارد.

بنفشه آفریقایی

– خیلی‌ها به‌خاطر ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی این گل معتقدند بنفشه آفریقایی سرشار از انرژی و حس مثبت است. برگ‌های سبز، مخملی و کرک‌دار این گیاه در کنار گل‌های زیبای آن تعادل زیبایی را ایجاد کرده است. نور اساسی‌ترین فاکتور رشد این گیاه است. بنفشه آفریقایی حتی با نور مصنوعی هم به‌خوبی رشد می‌کند! این گیاه به آب کافی نیاز دارد، اما نه آن اندازه که غرق در آب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

چاقی شکم و معضلاتی که باعث چاقی شکم می شود

چربی شکمی از نوع خطرناک ترین چربی های بدن است که باعث  بیماری های

صادرات به کشورهای همسایه

دوستانی که قصد صادرات به کشورهای همسایه ایران را دارند کلیه مدارک و استاتدارد

نحوه ارسال از بندرعباس به شهرهای ایران

تعداد ۲۰ پالت ۲۵۶ تایی در مجموع ۵۱۲۰ بلوک به وزن ۲۵.۶۰۰kg در یک

بونسای؛هنر ۱۵۰۰ ساله چین و ژاپن

درختان مینیاتوری که به آنها بونسای نیز می گویند ، درختی با ۵۰ یا

نکات مهم در کاشت و پرورش ذرت شیرین یا بلال

گیاه ذرت شیرین یا بلال یکی از مواد غذایی خوش طعم و دلپذیر برای

نحوه ی کاشت خیار گلخانه ای

بوته خيار را مي توان در گلخانه های دايمی يا گلخانه های موقت پرورش

پرلیت در مصارف کشاورزی

میزان مصرف پرلیت در کشاورزی از کل میزان پرلیت تولیدی حدود ۱۴ درصد میباشد. در

پیت ماس

پیت ماس به ماده ای جامد شبیه خاک اطلاق می گردد که در مصارف